26 Ağustos 2009 Çarşamba

Ablişko'nun İftar Daveti

26 Ağustos çarşamba

Sabah servise aşko'da bindi bu tarafda bir işi vardı onu halletmeye servis boyunca bıdı bıdı bıdı bıdı hiç susmadık. Neçok konuşan bir çiftiz biz:D Maşallah ,Çok güzel ve hızlı geçti onunla yolculuk.

Dün akşam aşkonun ablası büyük görümceme iftara davetliydik. Eve gider gitmez hemen elmalı turta yapmak için kolları sıvadım. Öyle güzel oluyor ki parmaklarını yiyor insan kendim yaptım diye demiyorum :P


Hazırlıklara başladım 3kg elma soydum.
Evde karıncalar baş gösterdi mutfakta nerden geldi anlamak imkansız ve domates den tutda çerliston bibere kadar herşeyi yemek istiyorlar.
Hayatımda ilk defa tatlıdışında sebze yiyen karınca gördüm . İnanılır gibi değil. Elmaları bir önceki akşam bulaşık makinasının içine koydum girmesinler diye(!) kokusunu aldıkları heryere giriyorlar çünkü dün akşam cıkarıyım ordan dıye bır baktım gene dadanmışlar.

Dedim bu böyle bir daha bırakılmaz gene üşüşürler elmalara oyüzden hepsini soyup rendeliyim. 3kg elmayı soyunca kollarımda derman kalmadı. Sırtımda agrıyordu zaten.

Bırkısmını hemen koydum ateşe kocişko geldi O sırada eve o da bana mutfak teçhizatları konusunda yardım etti sağolsun.
Bir doktor edasıyla neşter ister gibi ; -kaşık , - tarçın , - ceviz vs. diye sıralıyorum oda hemen backup yapıyor :D

Yoğur yoğur nereye kadar sırtım ağrısı aldı başını gitti iftara kalmış 40dak. daha fırına gircek hamur. Aşko dedi dur ben yoğurayım hamuru özleşene kadar o yoğurdu işyerinde pudraları allıkları yaptıgı için alışık kıvam tutturmaya. Hemen özleşti hamur ve attım fırına.

Bulaşıkları yıkadı üstümü giydim bekliyoruz turta pişsin 10 var 7var 5 var derken 8'e, Enişte aradı hadi nerdesiniz diye dedim yoldayız cıktık :P Nasıl bir yolsa sessiz sedasız ev havasında :P Sanki Ridding'de İlhanın kasabasındayız :D o derece sessiz bir yol. Karşılıklı ben sölediğim yoldayız yalanına inanmayarak oda bana inanmayarak haha kapadık telefonu. Fırından turtayı aldıgım gibi cıktık öyle sıcakki birde mis gibi kokuyor Aşko diyorki elmalarını kaşıklayasım var :D


Kafamıza vurmuş iftar herşekliyle. 19:58de ezan okundugu anda park ettik ve içeri bir attıkki kendimizi.

Ablişko'nun menüsünde iftariyelikler, Mercimek köftesi, Çiğ köfte, Karışık kızartma, Mercimek çorbası, Kuşüzümlü pilav ve Kabak graten vardı. Güllaç yapmış ama yiyecek yerimiz kalmadı, Cacık yapmış kargaşada dolapda unutmuş şekercim:) Eli lezzetlidir pek güzel olmuştu herşey.


Zeynocuğum "dayiiiii", "gengeeee" diye dolaşarak bütün akşam mest etti bizi. Saçlarımı görünce "ayyyyy" deyip içi gidiyor:) sonra kendi saçlarını gösterip "bu benim güsel " diye son havasını atıyor zillii.


23:30 gibi kalktık evimize dogru cıktık hop diye evdeydik cok yakınlar bize 2sokak var aramızda:)Güzel bir aile gecesi daha sonlandı keyifli bol gülmeceli bir akşam oldu.