24 Eylül 2009 Perşembe

Yasak Zihinler

Türkiye'de kronik hastalık haline gelen yegane şey, bişi olsa biri hapşırsa hükümete suç atmak.

Herkesin tavrı ayrı, ayrı olmalı ki, çok sesli olunmalı ki, her zihinden farklı bir düşünce çıkmalı ki,
Demokrasi olsun.. 
  • Youtube kapandı, tabiki kapanmamalı ama neden kapandıgı çok açık. Atatürk'e hakaret video'ları almış başını gitmişti. İzlediğimde videoyu yapanların yüzüne kusmak istedim. O derece sinir bozucuydu. Çözüme cabuk kavusturan bir mercide olsam avukat olsam ne biliyim dava açardım, savcı olsam soruşturma başlatırdım ve  benim gibi düşünen birileri olacak ki dava açıldı ve mahkeme kararıyla kapandı site. Elbette yasaklar dogruları dogurmaz ona bakılırsa. Ama bu densizliğin sona ermesi için bir adım atılmaydı atıldı.

  • Gelelim myspace ve last fm'in yasaklarına. Onların durumuda youtube yetkililerinin duyarsızlıgıyla birebir örtüşüyor. Çünkü Dünyanın heryerinde dinlettiği şarkılar için sanatcıya telif ödeyen siteler Türkiye'ye gelince resmen 5. sınıf muamelesi yapıp telif ödemeye yanaşmıyor. Böyle olunca Müyap başkanı Fortuna en sonunda yürütmeyi durdurma kararı aldırdı mahkemeye.
Şuan myspace site kapatılınca yanaşmış telif ödemeye, last fm de öyle yakın zamanda açılacak siteler.

Yani herşey yolunda işliyor ama dogru ama yanlış, fakat insanların en ufak şeyi baska seylere baglamaları hiç düşünme araştırma zahmetine girişmeden suçlama odaklı yaşamlarını sürdürmelerini garipsiyorum.

Blogspottaki erişim probleminin altında bişi aramak yerine (ki geçmişde olan kapatılma olayıda digiturk mac yayınını ücretsiz blogspot üzerinden gösteren bir site yüzünden olmuştu) araştırsak. Twitter'da bile blogger kendi sayfasına erişim probleminin üzerinde çalıştıklarını yazmış.
Sorun kalmıycak birgün anlamaya çalışsak!