14 Haziran 2010 Pazartesi

Karı&Koca Haftasonu Kaçamağı, Çeşme,Alaçatı

Oysa Cumartesi Yeşo ile Bebek Şenliğine katılıp, Pazar'da Şileye gideriz diye düşünmüştüm. Supermario 22:00'de eve geldiğinde taşan enerjisini maaşına zam yada ek ikramiye olarak algılasamda başta, yerimden kıpırdamadım. Meğer C.tesi tatilmiş nasıl havalara uçtuğumu anlatamam. Salonun ortasında kendi sesimizle kendimiz dans ettik. Şu sıralar uzun mesaileri beni çıldırtmış olmalı. Başta benim planıma sadık kalsakda biranda dengeler değişti ve Çeşme'ye gidelimmi derken bulduk kendimizi. Olurdu olmazdı derken supermario makinadaki çamaşırları asarken bende bavul hazırladım. 23:00'de yolda plan yapar haldeydik.
Hem plan yapıyor; Önce Çeşmeye gideriz, Urla'ya da uğrarız aa Alaçatı da mutlaka gitmemiz gereken yerlerden" hemde ağzımız kulaklarımızda yarım saat içinde otobanda şehirler arası yolculuk yaptığımıza şaşırıyorduk. 02,30'da Bursa Mc donalds'da yemek arası verdik uyku gözümüzden akıyordu. Mc'in açık otoparkında, yanımıza aldığımız pikeleri üzerimize örtüp 03:00- 05:00  uyku arası verdik. Öyle tatlıydıki arabada uyumak. 05:00'de uyanıp yola devam ettik.
İstanbul -İzmir 556 km 6,5 saatte ulaştık. Önce Urlayı gezdik. Ama Çeşmealtını daha çok beğendim ben. Evler masal gibiydi. Urla Halkı yardımsever olsada sorduğumuz soruları bilememeleri şaşırttı. Nereler gezilir? Neler yapılır? Kafa dinlemek için tatlı bir yerdi.Emekli olduğumda yaşamak isterim deniz kum güneş.
Çeşme'ye vardığımızda önce otele yerleştik. Çeşme Merkez'de Sesli Otel'de kaldık. Lüks beklentisi olmadan Otel'e çok para bayılmadan tüm gün gezip sadece uyumak için Otel'e gireceğimizden ihtiyacımızı karşıladı. Aç olan karınlarımızı Kumrucu Şevki'de doyurduk. İstanbul'dakilere göre çok minikti. Supermario beğenmiş olay ekmeğinde bitiyor dedi. Ben yemedim tabiki salam sosis sevmediğim için, Bana göre patates kızartması, Çalışanlara göre çipss'le doydum. FB'nin çevirmeni Samet'de ordaydı, Supermario baştan aşağı fb tshirtü ve şortuyla olunca çok ilgi gösterdi:)
Çeşme'de deniz süperdi ama hiçbiryeri bilmediğimiz için ve evler sokaklar birbirine benzediği için epey dolaştık.Yolda deniz'e gitmek için otostop yapan çiftleri alıp hem onlardan gidicek yerler öğrendik hemde onları sıcaktan kurtarmış olduk. Önce Aya Yorgi Koyundaki paparazi beach'e gittik. Ardından Dalyanköy'deki Kocakarıplajına. Denizin mavisi daha önce hiç görmediğimdendi.
 Artık şehirleşmeye başlamış Çeşme hem çok büyük bir İlçe, hemde  müthiş huzur veriyor. Neredeyse katlı bina yok hep villa tarzı evler ve en eskisi bile çok bakımlı. Yeşillik içinde her evin bahçesi otoban kenarlı envai renkde çiçeklerle kaplı. İnsanlar çok cana yakın. Biz bir koyu bulamadık sorduğumuz araç sahibi yolunun üstü olmamasına rağmen bizi oraya kadar götürdü.
Saat 18:30'a kadar denizden çıkmadık. Yüzdükçe yüzesimiz geldi. Su çok güzeldi.
Akşam  Önce karnımızı doyurmak için sahildeki Bistro Penguen'e oturduk. Balıklarımızı söyledik biramızı söyledik, sahil bir yanda diğer yanda yunanistan'ın Sakız adası manzara şahane. Yan masamızda da Mustafa Denizli vardı. Bjk'yi rahatsızlıgından dolayı bıraktığını söylemişti. Ama masası envai çeşit içki doluydu nasıl bir rahatsızlıksa bu:P
Birde balık restorantlarında genelde kediler dolaşır burada adam kediler yüzünden oturmayacagımızı anlayınca bende makina var kaçırıyor demişti. Şaka sanmıştık. Sonra bır baktık cidden öyle belinde telsiz telefona benzeyen alet basınca bir ses yayılıyormuş biz duymuyoruz ama kediler duyup kaçıyorlar. Müthiş bişeydi çantama koymayı düşünüyorum.
Yemekten sonra etrafı keşif ve her tatil beldesinde bulunan hediyelik eşya satan dükkanları gezdik. Sakız reçeli aldım denemek için sabırsızlanıyorum.
Rumeli Dondurmacısından Sakızlı dondurmalarımızı aldık ve Otele doğru yola koyulduk yarım gibi.
Supermario  iyiki gelmişiz deyip durdu minik tatilimiz boyunca, bende iyiki dedim senin gibi kafadengi bir kocim var karısı hayal kurunca kocası oturalım amann boşver yapmıyor destek oluyor.
Sen olmasan benim aklıma gelmezdi yarım saatte bu çılgınlıkları yapmak iyiki varsın beni hep çok sev dedi.
Tek arzum bebimiz oluncada kafamıza eseni istediğimiz an yapabilmek:)

Bodrummu Çeşme mi ? denir ya hep. Bodrumun gece hayatı çeşme'nin denizi doğası diyorum.